Klas Bernehjält

20 Januari 2020

Vad är CDP?

En förkortning som allt oftare nämns i olika diskussioner kring marknadsteknologier är CDP vilket är en förkortning för Customer Data Platform. CDP är fortfarande relativt nytt och som spås bli “the next big thing” inom Martech eller Marknadsteknologier.
Läs mer

vad är en CDP
Maddja

Maddja Nazari

11 Januari 2020

Checklista inför utskick

Gå igenom denna lista varje gång innan du klickar på ”skicka”-knappen så slipper du stressen av ett felaktigt utskick.
Läs mer

checklista-infor-utskick

Klas Bernehjält

7 Januari 2020

Kommande förändring av cookiehantering i chrome

I februari 2020 blir Chrome den första webbläsaren att förändra hur man hanterar ”SameSite cookies”, hur påverkar det och e-Privacy Directive (EPD), din marknadsföring?
Läs mer

Trender en B2B marknadschef måste ha koll på inför 2020
Maddja

Maddja Nazari

20 November 2019

Trender en B2B marknadschef måste ha koll på inför 2020

Med ständiga uppdateringar, nya tekniker och ändringar av algoritmer, anstränger sig digitala marknadsförare ofta bara för att hinna och hänga med…
Läs mer

Trender en B2B marknadschef måste ha koll på inför 2020
Maddja

Maddja Nazari

4 November 2019

Avsnitt 19 – Väx med rätt Marketing Automation system

Leadfront har fått äran att delta i Tillväxtpodden om hur ökade kundkrav gör att företag måste bli mer smarta, digitala och snabbfotade.
Läs mer

Avsnitt 19 - Väx med rätt Marketing Automation system

Sofia Jägerlind Puuri

30 Oktober 2019

Därför ska du synka CRM-datan och marknadsdatan

Nyckeln för att skapa effektiv marknadsföring är ett välfungerande CRM med uppdaterad kunddata. Allt för ofta träffar vi marknads- och säljavdelningar som arbetar i datasilos vilket leder till en fragmenterad kundbild…
Läs mer

Koppla ihop crm-data och marknadsdata
Maddja

Maddja Nazari

4 October 2019

Optimera användningen av din MarTech Stack

Anledningen till att vi inte använder den fulla potentialen i våra Marketing Techonology system är att vi inte vet hur de fungerar eller att vi köper system som vi inte behöver…
Läs mer

Optimera din martech stack

Sofia Jägerlind Puuri

28 Maj 2019

Ladda upp inför sommarens marknadsföring

Kalendern har varit full med event, möten och deadlines för många av oss. Men med värmen och sommaren kommer ofta lite lugnare dagar. Vi har flera tips på hur du laddar upp inför sommarens marknadsföring….
Läs mer

Sommarens marknadsföring
Maddja

Maddja Nazari

16 Maj 2019

Så bygger du en effektiv MarTech Stack

MarTech- landskapet förändras i raketfart och antalet kategorier ökar ständigt. Risken är stor att du samlar system efter omedelbara behov, istället för att bygga en genomtänkt stack. Därför är det viktigt att…
Läs mer

MarTech Stack

Pamela Hinojosa

6 Maj 2019

Så får du sälj och marknad att jobba ihop

SMarketing handlar om att få sälj och marknad att jobba tillsammans. Företag som idag har lyckats få till samarbetet mellan avdelningarna har sett….
Läs mer

SMarketing
Maddja

Maddja Nazari

31 Oktober 2018

5 sätt att använda Marketing Automation inom rekrytering

Genom att använda möjligheterna som Marketing Automation system medför inom HR kan kandidatresan utvecklas och rekryteringsprocessen blir effektivare….
Läs mer

Inför val och lansering av Marketing Automation
Maddja

Maddja Nazari

1 Oktober 2018

Val och Lansering av Marketing Automation

I den här guiden får du ett bra underlag att utgå från när du skall utvärdera och lansera ett Marketing Automation projekt i din organisation…
Läs mer

Inför val och lansering av Marketing Automation

Pamela Hinojosa

28 Mars 2018

Fallgropar att undvika inför val av MA-system

I dagens komplexa marknad är det viktigare än någonsin att ta genomtänkta beslut när det gäller ny teknik, och Marketing Automation är inget undantag.
Här kommer de 3 vanligaste fallgroparna…
Läs mer

Pamela Hinojosa

13 Februari 2018

Stäng affären med Marketing Automation

Vår erfarenhet är att den genomgående trenden när det gäller Marketing Automation har varit att enbart fokusera på leadsgenerering. Som det ser ut idag är det inte helt ovanligt att företag underskattar det man kan få ut av att implementera Marketing Automation även i andra processer…

Läs mer

Maddja

Maddja Nazari

16 Januari 2018

Marketing Automation trender 2018

Det är ett nytt marketing år och vi på Leadfront börjar med att sia lite om framtiden inom Marketing Automation och flagga för fem starka trender som vi tycker att du som CMO ska ha koll på nu…

Läs mer

Maddja

Maddja Nazari

22 December 2017

GDPR: 5 fallgropar att undvika

5 fallgropar att undvika: Det är hög till att se över din organisations GDPR-förberedelser. Här lyfter vi fem fallgropar och hur du undviker dem…..

Läs mer

Marketing Automation och GDPR
Maddja

Maddja Nazari

23 november 2017

GDPR och Marketing Automation

GDPR ställer nya krav på insamling och hantering av personuppgifter och innebär ett nytt tankesätt kring data. Som CMO gäller det att driva igenom en attitydförändring kring data som genomsyrar hela organisation….

Läs mer

Marketing Automation och GDPR

Fredric Örup

11 oktober 2017

Marketing Automation är bara början

Replik till artikeln “Market Automation är dött” som publicerades på Resume den 6:e oktober.

Läs mer

Marketing-automation-consult

Jonatan Jansson

6 september 2017

Marketing and trends in the era of Artificial Intelligence

Sebastian Thostrup kommer att tala på ReachOut’17! Kom och Lyssna till Sebastians trendanalys och insikter om det vägar framåt som kan vara möjliga för att åter nå den relevanta datan….

Läs mer

Marketing-automation-consult

Jonatan Jansson

24 augusti 2017

Om Marketing Automation och vägen mot agilare kunddialog

Christian Strömlid kommer att tala på ReachOut’17! Han kommer berätta om Telenors resa och hur de satsar på Marketing Automation för att nå en ledande position bland teleoperatörerna…

Läs mer

Maddja

Maddja Nazari

16 augusti 2017

Den moderna marknads- avdelningen och dagens kundkommunikation

Henrik Larsson kommer att tala på ReachOut’17! Han tar avstamp i nuläget och prata om hur dagens marknadsavdelning och kundkommunikation ser ut, vad som anses vara effektivt…

Läs mer

Maddja

Maddja Nazari

10 augusti 2017

Missa inte årets största Marketing Automation-event

Årets tema för eventet är “Från Marketing Automation till Marketing Operation”. Vi kommer fokusera på hur du kan arbeta med Marketing Automation för att få ut så mycket som möjligt ur det…

Läs mer

Maddja

Maddja Nazari

2 juni 2017

Har du sökt på Hubspot – läs det här innan du tar ett beslut:

Är du ute på jakt efter ett marketing automation-system?
– Grattis! För du har du kommit längre än många andra…

Läs mer

Har du sökt på Hubspot - läs det här innan
Marketing-automation-consult

Jonatan Jansson

12 maj 2017

Vilket marketing automation system ska jag välja?

Att orientera sig bland alla olika marketing automation system och göra ett smart val är inte…

Läs mer

Comparison of different marketing automation systems
Maddja

Maddja Nazari

4 maj 2017

Från marketing automation till marketing operations

I dag är det vanligt att relatera Marketing Automation till email marknadsföring. Det är så klart en stor del…

Läs mer

från marketing automation till marketing operation
Maddja

Maddja Nazari

31 mars 2017

Därför ska du anlita en marketing automation konsult…

Ett Marketing Automation-system är ett sofistikerat system som kräver en teknisk och strategisk plan för att …

Läs mer

varför-marketing-automation-konsult
Marketing-automation-consult

Jonatan Jansson

30 mars 2017

Leadfront:
En oberoende Marketing Automation konsultbyrå

Vi, Leadfront, är en oberoende konsultbyrå som tar ett helhetsgrepp kring Marketing Automation…

Läs mer

Marketing-automation-konsulter
Marketing-automation-consult

Jonatan Jansson

21 mars 2017

Vad är Marketing Operation? Nästa steg för den moderne marknadsföraren

Marketing Operations handlar om att ta ansvar för helheten i de olika marknadskanalerna, och …

Läs mer

Vad är marketing operations?
Maddja

Maddja Nazari

1 mars 2017

Account based Marketing; hajp eller verklighet?

Sedan 2006 har inbound marketing ansetts vara en av de mest effektiva marknadsföringsmetoderna för att …

Läs mer

marketing-automation-blog-1