Karriär 2017-10-25T15:33:38+00:00

Är du morgondagens marknadschef?

Vi är på jakt efter dig som vill vara med och bygga morgondagens marknadsorganisation.

Ansök nu

Är du morgondagens marknadschef?

Vi söker dig som vill vara med och bygga morgondagens marknadsorganisation.
Du har en bred bakgrund inom digital marknadsföring och är en blandning av strateg och doer. Du ser till att få saker gjorda och har samtidigt en blick för att få ihop helheten. Såklart har du god erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation och förstår hur teknik och kommunikation går hand i hand i modern marknadsföring.

Det är viktigt att du förstår hur olika verktyg arbetar ihop och kan använda olika system för att stödja affärsprocesser och kampanjflöden. Ditt mål är att hjälper våra kunder att ta steget till att fullt ut utnyttja deras Marketing Automation-system

Som en automatiserings-specialist är du den mest tekniska användaren i marknadsteamet. Det är viktigt att du är en person som gillar att arbeta “hands on” och tycker det är roligt med ett jobb där du förväntas göra både högt och lågt.

Du kommer dagligen att träffa nya människor och hamnar ständigt i situationer du tidigare inte varit i och därför är det viktigt att du är en social och lösningsorienterad person. Du ska helt enkelt må bra av att träffa människor och möta utmaningar!

Vi vill träffa dig och prata mer om du har…

  • Goda kunskaper inom något/några Marketing Automation-system (Pardot, Eloqua, Marketo, Hubspot, osv.)
  • God analytisk förmåga
  • Goda tekniska kunskaper och förståelse för hur teknik driver marknadsföringen framåt
  • Erfarenhet och djup förståelse av minst ett par marknadsföringsplattformar (CMS, SEO, CRO, epost-marknadsföring, social media marketing, PPC annonsering, CRM, Business Intelligence, Google Analytics, Google Tag manager, etc)
  • Erfarenhet av en tidigare teknisk- eller försäljningsroll är ett plus

Arbetsuppgifter

  • Konfigurera, testa och lansera Marketing Automation aktiviteter som epostutskick, landningssidor, kampanjer, rapporter, listor och segmentering
  • Daglig MA och CRM administration och hantering av lead flowprocesser
  • Hantera rapportering, analysera och ta fram beslutsunderlag
  • Kontinuerligt utvärdera och föreslå förbättringar
  • Övervaka användningen av verktyget för att säkerställa att affärsregler följs
  • Arbeta med “super users” och hjälpa dem att maximera sina kunskaper och användningen av systemet
  • Se till att best practices följs för att uppnå maximal effektivitet
  • Kampanjhantering

Om det här stämmer in på dig så borde vi träffas och prata mer!

Vi erbjuder är en häftig resa i ett ungt företag där du får arbeta tillsammans med de främsta experterna inom ditt intresseområde.