Artificial Intelligence

Marketing and trends in the era of Artificial Intelligence

Sebastian Thostrup

Nordic Sales Manager, IBM Watson Marketing

Sebastian är Software Sales Nordic Leader för IBM Watson Marketing. Han har mer än 10 års framgångsrik försäljnings- och ledarskapserfarenhet inom en mängd olika B2B-programvaru- och lösningsmarknader, inklusive digital marknadsföring och SaaS.

Sebastian kommer att tala på ReachOut’17: nordens största Marketing Automation-event.

Årets tema för eventet är “Från Marketing Automation till Marketing Operation”. Eventet kommer fokusera på hur man kan arbeta med Marketing Automation för att få ut så mycket som möjligt ur det, och visa på att Marketing Automation är mycket mer än ett system – det är ett arbetssätt.

Big data och analytics blir allt viktigare för att förstå kund och forma rätt erbjudanden och kommunikation, t ex genom Marketing Automation.

Men hur gör vi när allt större andel av målgruppens kommunikation sker i stängda rum – i forum, chattar och nätverk där dagens datainsamling inte når fram?

Bedömningar indikerar att 80% av datan nu är ostrukturerad data, så kallad dark data vilket vanlig datakapacitet inte kan hantera. Så hur gör vi för att finna nya vägar att nå den vitala informationen och säkerställa att vi åter kan förstå våra kunder, deras vanor och preferenser – oavsett om målet är nya AI-applikationer, bättre Marketing Automation eller helt enkelt att forma en bättre produkt?

Lyssna till Sebastians trendanalys och insikter om vägar framåt som kan vara möjliga för att åter nå den relevanta datan.

Anmäl dig nu
2018-02-13T14:30:16+00:00