Att vända en supertanker:
mot kundrelationer i världsklass

Energibranschen och Vattenfall genomgår en stor transformation och
Marketing Automation är en av nycklarna bakom Vattenfalls förvandling mot ett kunddrivet företag.

Johanna Forslund
Director of Customer Insight, Vattenfall

Johanna ansvarar för att bygga upp Vattenfalls muskler inom analys, kundinsikter och data-drivet arbetssätt i Norden.

Christina Kilström,
Director of Customer Experience, Vattenfall

Christina ansvarar för att utveckla och förnya Vattenfalls kundupplevelse i Norden vilket innefattar kommunikation, säljkanaler och digital utveckling.

Johanna och Christina kommer tala på ReachOut’17; nordens största Marketing Automation-event.

Årets tema för eventet är “Från Marketing Automation till Marketing Operation”. Vi kommer fokusera på hur man kan arbeta med Marketing Automation för att få ut så mycket som möjligt ur det, vi vill visa på att Marketing Automation är mycket mer än ett system – det är ett arbetssätt.

Såväl inom B2B som inom B2C ökar kundens förväntningar på en respektfull och schysst dialog – med relevant innehåll och rätt erbjudanden. Men hur formar man balansen mellan de digitala verktygen om den personliga kontakten och hur bemannar och organiserar man framtidens marknadsavdelning för att bäst möta kunden och samtidigt vinna effektivitet och flexibilitet i kundkommunikationen?

Energibranschen och Vattenfall genomgår en stor transformation.
Marketing Automation är en av nycklarna bakom Vattenfalls förvandling mot ett kunddrivet företag.

Christina Kilström tillsammans med Johann Forslund tar oss på en spännande resa där de tecknar Vattenfalls väg framåt med nytänkande inom roller, organisation och bättre fokus med kunden i centrum.

Anmäl dig nu
2017-09-26T14:26:58+00:00