3 Misstag du inte har råd med…

Fallgropar att undvika när du väljer ett Marketing Automation system

Teknikutvecklingen inom försäljning och marknadsföring sker snabbare än någonsin! Vi har idag tillgång till verktyg och data som hjälper oss att effektivisera, mäta och optimera vårt arbete på sätt som vi tidigare bara kunde drömma om. Men den snabba utvecklingen innebär också att arbetet blir alltmer komplext och svår att behärska.

Företag skriker efter system som kan förenkla det dagliga arbetet och framförallt ge dem konkurrenskraftiga fördelar. Men när det kommer till att välja rätt lösning är det många som känner sig överväldigade av den ständigt växande tech-kartan. Nya system dyker upp titt som tätt, men vilka kan skapa mervärde för just din verksamhet?

Det är inte så konstigt att företag drar sig från att förnya sin teknologistack (tekniska verktygslåda), och istället väljer att fortsätta med samma gamla trötta system, eller kanske ännu värre, väljer det senaste/mest kända i tron om att det är ett säkert kort.

I och med den komplexa marknaden är det viktigare än någonsin att ta genomtänkta beslut när det gäller ny teknik, och Marketing Automation är inget undantag.

Här kommer de 3 vanligaste fallgroparna:

1.) Att inte ha ett tydligt syfte med systemet

2.) Att inte ta hänsyn till det befintliga interna digitala ekosystemet

3.) Att inte ta hänsyn till organisationens internkompetensnivå

Läs mer…

Fyll i din epost nedan och läs mer om
de vanligaste fallgropar och hur man undviker dem